Menu

Hlavní stránka

O nás

Různé články

Co se do Sportu nevešlo

Kontakty

Odkazy

Diskuze

Starý web

Zápasy

2016/17
Liga
Pohár
Evr. liga
2015/16
Liga
Pohár
Evr. liga
2014/15
Liga
Pohár
Evr. liga
2013/14
Liga
Pohár
Evr. liga
2012/13
Liga
Pohár
LM
Evr. liga
2011/12
Liga
Pohár
2010/11
Liga
Pohár
2009/10
L-P-EL
2008/09
L-P-U
2007/08
L-P
2006/07
L-P-LM-U
2005/06
L-P-I
2004/05
L-P-I
2003/04
L-P-I
2002/03
L-P-LM-U
2001/02
L-P-U
2000/01
L-P-U
1999/00
L-P

Jiné zápasy

Fotogalerie

2006/07 a novější

2007

2005/06 - 2006/07

2003/04 - 2004/05

starší

Nové komentáře

Jacobi
1. svině
DBS
admin
svine

Nové příspěvky

Starší fanoušek
Ajax Amsterdam
Atletico Madrid
AS Monaco
Hull City

Hledat

 
v článcích

Rozšířené vyhledávání

Návštěvnost


počítadlo.abz.cz

Slavia Praha - Slovan Liberec
Gambrinusliga 2011/12 - 16. kolo - 03.12.2011

Trochu historie neuškodí. A tak si přečtěte „Mýtus o dobytí Ráje“ ze sbírky „Mýty a eposy Slovanů pod Věží Ještěd“.

Dodatek:
z nejnovějších výzkumů



Autor: DBS, přečteno: 1137x, komentářů: 3  |  Pondělí, 9. Ledna 2012

Předním historikům Říše Sani se po dlouhých letech bádání podařilo rozluštit základní části pradávné řeči Slovaňáků. V tomto jazyce bylo sepsáno mnoho artefaktů, které objevily archeologické expedice v údolí řeky Sani.

Slovaňáci žili na konci Pátého Věku Slunce. Území, které obývali, se nacházelo pod Věží Ještěd. Z bájné Věže Ještěd se podle mýtů do okolí šířil zvuk a obraz. „Přenosy“, jak se těmto výjevům říkalo, byly různého zaměření. Některé byly z bitev, které probíhaly na stovky, prý i tisíce, mil vzdálených bojištích. Slovaňáky tvořilo několik různých kmenů a ty podnikaly odvážné výpravy do blízkého i dalekého okolí. Náboženstvím jim byla Okopávaná.

Vše, co se až doposud podařilo rozluštit, vyšlo ve sbírce: „Mýty a eposy Slovanů pod Věží Ještěd“. Jedna z typických válečných výprav Slovaňáků je popsána v následujícím mýtu.

Přeložit či pochopit některé názvy, rituály, činnosti atd. je pro nás často velmi těžké. Je víc než zřejmé, že temný dávnověk byla krutá doba.

 

Mýtus o dobytí Ráje
(rok před koncem Pátého Věku Slunce)

Mytická Modrobílá říše Slovan měla po několika letech opět silného vladaře, byl jim král, Šilhavý I.(Jaro-slavící). Ten se mohl směle rovnat králům z epochy Titulů (Hašteřilem II. a Čáp-lánem či Vítězství-slavící Malou-lávkou). Král Šilhavý I. cvičil nejlepší válečníky (kteří byli odchytávání do lan) z okolních říší, aby při válečných taženích šířili moc a slávu Slovanu. K této družině se přidávali nejlepší bojovníci z původních kmenů Slovanu - kmen Mrtvých, Popletených a Jaderníků a občas se přidali i Čokomilci. Toho podzimu byly válečné výpravy nezvykle bohaté na kořist a velká vítězství. Ani jedna bitva nebyla prohrána a nepřátelé byli často na hlavu rozdrceni. Slavná tažení do říše Otroků, do osady jeskyních lidí v Bolehlavy či vyplenění království Šiškov, však zastínilo ještě slavnější vítězství. Velkolepé dobytí, do té doby nedobytné, tvrze Sparty - při které stojí nejen božstva z Větrné hory na Stražově. O této bitvě se vyprávělo v okolních říších ještě mnoho dní poté. Nebylo divu, že výbojné choutky armádu Slovanu neopouštěly. Po jednom z posledních válečných tažení přivezli bojovníci domů velké množství lahodných pokrmů (předpokládáme, že se jednalo o produkty z ovčího mléka a pokrmy z masa). Lid byl vítězstvími a kořistí ohromen a velmi spokojen.

 

Tou dobou se ujal vlády v Ráji polobožský ptáko-člověk, sparťan st-Ra-Ka (zavržený Syn boha Ra). Obyvatelé Ráje a Sparty proti tomu neustále reptaly. V ostatních místech země se naopak dnem i nocí slavilo. Pak se, ale bohové rozhněvali na všechny. Na uvolněný trůn nejvyššího boha si dělal zálusk cinklý? Pel-Ta. Mnoho v Okopávanou věřících tohoto boha, který měl zálibu v ovocných a rybích obětech, nemělo rádo. A tak, když kněží z Větrné hory oznámili, že novým nejvyšším bohem Stražova se stal Pel-Ta, zavládla mezi lidem nespokojenost. Začaly se šířit hanlivé písně nazývající Pel-tu eunuchem a mnoho jiných bezbožných písní. Často zněl dávnověký egyptský pokřik:

Nástupci boha Ra, Pel-Tovi,
nepatří titul „Syn boha Ra“.
(Mi-Ra, Pel-Ta
ne-ma Cu Ra-Ka)

K tomu se přidaly nářky válečníků, ale i některých žen:

„Přejedlo se nám darů pozemských,
medvědů, ptáků a ryb všelijakých.
Plni jsme vína, piva a tequilly,
chceme ochutnat z Ráje plodiny.“

Nebylo jiného východiska než se vypravit dobýt Ráj a pokusit se bojovat proti bohům.

Uběhl už třetí dlouhý týden vlády Pel-ty a bojovníci Slovanu se konečně vypravili dobýt Ráj. Šamani navařili omamné nápoje (pozn. překl.: po požití nápoje, kterému říkali „houska s máslem“ měl dotyčný zřejmě pocit, že ji nebeskou manu) a nabalili bolest tišící trubičky. Ústa krále Šilhavého I. vyřkla: „Cítíme k nim respekt, ... a nebude to jednoduché .... Já přesto věřím, že to zvládneme.“. Čtyři válečné šiky se vypravily na jih. Předvoj obstaral samotný vladař se svojí družinou. Zbylé tři šiky se rozdělily na Bílý, Modrý a Modrobílý. Cestou zpívaly oslavné a bojové písně a plenily oázy. Po úmorné cestě dorazila armáda před bránu Ráje. S fíkovým lístkem v ruce proklouzli všichni bojovníci kolem zeleně svítících Strážců brány přímo do Rajské zahrady.

V Rajské zahradě se rozhořela bitva mezi Legií Slovanu a družinou bojovníků ve slátaných červenobílých hábitech. Dva tvrdé údery do vazu obráncům Ráje uštědřili slavní hrdinové Steina a Theo. Po hodině válečné vřavy dorazil ochránce Ráje další udatný rek, Bréza. Okolo nádvorní zahrady zuřila rovněž bitva. Ostatní šiky Slovanu bojovaly o věčnou slávu proti Strážcům brány Ráje. Proti Slovaňákům byli povolání démoni (čerti) z podsvětí. Nějaké bojovníky se jim z Ráje podařilo vyhnat, ostatní dál statečně bojovali u Brány. Slunce už zapadlo za obzor. Bojovníkům Slovanu se podařilo ukořistit všechny tři mytické body (zde se lingvisti a ostatní badatelé ještě neshodli, co bod znamená, podle ostatních textů to asi bude bytost živící se jablky, hruškami, kapry a desetníky?). Bitvu ukončil zvuk polnice. Verdikt bitvy v Ráji zněl 1:3. (pozn: přestože Slovaňáci vyhráli, bohové je z Ráje vyhnali) Slovaňáci při ústupu z Rajských zahrad zapálili ohně pekelné. Král Šilhavý I. a jeho bojovníci se stali na dlouhé měsíce druhou nejobávanější armádou v srdci Czeského rendlíku.

 

z nejnovějších výzkumů:
po objevení tajného Eposu „Ka-Ka, ztracený syn kmene Mrtvých“, se podařilo lépe pochopit mimo jiné i význam slova Ka.
Ka - je významný náboženský pojem (dříve obvykle nepřesně překládáno jako „syn“, je lépe chápat je jako „(duchovní) dvojník“),



Přidat komentář / Zobrazit komentáře
Anketa

Který popis z výjezdu vám nejvíc chybí?
(1621 Hlasů)

Ústí n/L (pohár)
35%

Dukla (Smrt-Pelta)
33%

Plzeň (6:0)
32%

Tabulka

2016/17


Tabulka

  1.GL po 16. kole  
1. Plzeň 36
2. Slavia 35
3. sparta 32
4. Zlín 31
5. Ml. Boleslav 28
6. Teplice 22
7. Karviná 21
8. Slovácko 18
9. Bohemians 1905 18
10. Jablonec 17
11. Dukla Pr. 16
12. Hradec Kr. 16
13. Slovan Liberec 15
14. Brno 15
15. Jihlava 13
16. Příbram 9

 .

EL - skupina J

  EL po 6. kole  
1. Fiorentina 13
2. PAOK Soluň 10
3. Karabach 7
4. Slovan Liberec 4

Akce DBS


  JKG - George cup-13  
1. JKG-B 10
2. JKG-A 4
3. JKG-C 3

 

  střelci  
1. Vláďa (JKG-B) 7
2. JéKáč (JKG-A) 4
3. Tomík G(JKG-C) 3
4. Alf (JKG-B) 2
  George (JKG-C) 2

 

  vyřazovák č. 27  
1. George () (6/10)
2. Péťa G. () (1/10)
3. Vláďa () (1/8)
4. Markéta () (1/7)
5. Ivan () (1/6)

 

  vyřazovák č. 28  
1. Tomik (JKG-C) (6/11)
2. Lucka (-) (4/11)
3. Ivan (JKG-C) (4/10)
4. Zdeno (JKG-A) (3/9)
5. Verča (JKG-A) (0/6)

 

  vyřazovák č. 29  
1. Smrťák (JKG-A) (8/11)
2. Ivan (JKG-C) (6/11)
3. Hacpat (JKG-C) (2/9)
4. Tomik (JKG-C) (2/8)
5. Verča (JKG-A) (0/6)

 

  9. Bowling 2016-2  
1. Pusťte Kačku 1436
2. Pivosi 1261
3. Rychlý špunty 1136
4. Soptíci 1123
5. Matýsci 1101
6. Jednorožci 1082
7. J.K.Gäng 1067
8. George tým 843
9. RPH 753

 

Přihlášení

Jméno:
Heslo:










Copyright © 2010 D.B.S., All right reserved
Powered by DEV web management system

DWMS13ACL